Är smink ett måste?

Vi pratade om könsskillnader idag på samhällskunskapen. Då kom ämnet smink upp, det är tydligen så att kvinnan förväntas använda det. Visst det låter ganska konstigt men på sätt och vis är det sant. Jag menar, om jag skulle komma till skolan osminkad skulle folk kommentera det men om jag har smink säger ingen någonting. Visst vi kvinnor är inte tvingade till att bära smink men om vi inte har det så anser ganska många av killarna oss fula. Det här kanske inte gäller när man blir äldre men just nu känns det så. Det är lika natrurligt för mig att sätta på sig smink som som att sätta på sig kläder. Men för att bevisa bevisa motsatsen ska jag köra all naturale imorgon, får se om jag vågar. (jag ska alltså gå utan smink, inte utan kläder, haha)

Godnatt

Vad tycker ni, känner ni er tvingade att bära smink i skolan?

Kommentarer
Postat av: Steffa

Ne, men ja föredrar att ha det... :)

2009-04-12 @ 18:46:14
Postat av: Sarah

weelll....... du vet exakt hur ofta jag egentligen har smink på mig xD

2009-04-18 @ 00:43:30
URL: http://duvethonsaramedh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0