Energybars

Jag gjorde ju egna energybars här om dagen tänkte lägga ut receptet då dom blev så sjukt goda.
Jag köpte osaltade pecan, para och cashewnötter.
Dom krossade jag sen med en mixer till mindre bitar.
Nötterna rostade jag tillsammans med kokos i stekpannan.
Jag valde att ha torkade tranbär och aprikoser i. så jag gjorde dom till passande stora bitar och la ner bland nötterna.
Sedan tog jag fram en microvågssäkerform, i den la jag 1½ dl sirap och 1½ dl grädde.  
Satte in det i micron på 7-10 minuter.
Hällde "knäcksmeten" över nötterna och blandade ihop.
Sedan gjorde jag dom i passande storlek och form och la in i kylskåpet under natten.
(självklart kan man byta ut vilka nötter och torkad frukt man vill ha i)
Ser sjukt äckligt ut men jag lovar det är sjukt gott!


Kommentarer
Postat av: Madde

Dom ser jättegoa ut bea, ska testa någon gång! ^^

2009-09-08 @ 20:18:04
URL: http://madmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0