Ögonskugga...

Jag har fått förfrågan om att visa hur jag sminkar ögonen och sotar med mera.
Jag börjar med hur jag gör vanligtvis. Såklart är det viktigt med en  bra bas för att det ska se bra ut. Skuggorna brukar ramla ner lite under ögat när du sminkar, du kan lägga löspuder under ögat sålänge du sminkar för att förhindra att få ögonskugga på kinden.
Jag har använt mig av bruna/guldiga skuggor nu, självklart kan man ta silvriga också, det är nästan snyggare!

1:  det jag lägger först är en primer den gör så att ögonskuggan sitter längre och att pigmenten framhävs bättre. Primern jag använder kan också användas som higlighter, jag lägger den i alla fall över hela ögonlocket.


2:
Efter primern lägger jag en ljus skugga på den främre halvan av ögonlocket, det är viktigt att mätta primern annars blir det fula streck senare på dagen.


3:
Nu tar jag fram en lite mörkare ton på skuggan jag nyss använde. Lägger den kant i kant med den andra och suddar in så den smälter in fint.


4:
Nu tar jag en ännu lite mörkare ton och gör på samma sätt som innan, suddar in skuggan i den andra. nu längst ut på ögonlocket.

5:
Nu lägger jag en svart kajal penna under ögat och suddar så det inte blir så skarp linje.

6:
Dags för svarta skuggan, jag väljer en matt skugga för jag tycker det är snyggast. Lägger ett streck längs gloglinjen och suddar. Lägger sen ett streck vid fransraden och suddar ihop linjerna så det ser ut som på bilden.
Jag tar mer svart egenligen men det syns inte så bra på bild. Försökt att dra det svarta lite uppåt så att du inte ser trött ut.  

7:
Sen drar jag bara en linje med eyeliner längs fransraden för att rama in det lite mer. Om man tycker det räcker med svart borde man hoppa över det.  Ta gärna den ljusa skuggan som du började med och lägg precis vid ögonbrynet också, det blir en snygg finish


8:
Sen på med marcara, och sen klart. Det går på 10-15 minuter om man vet hur man ska göra. Mascaran blev lite klumpig hade ingen ork idag.

Resultatet på hela anisktet.


Om ni vill ha mer sånna här grejer i bloggen får ni säga det :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Snyggaste bea i världen! :) Saknar dig :D

2010-01-05 @ 13:18:11
URL: http://madmadeleine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för att du visade, jätte snällt utav dig :) Din blogg är as bra, men du borde ha mer sånt här i bloggen! Typ visa hur man kan sminka sig, fixa håret och skönhetstips :)

2010-01-07 @ 01:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0