Tips!

Nu har jag nyss noppat mina omöjliga ögonbryn.
Dom blir jämt helt ojämna för korta för långa eller bara dålig form på.
Det är såklart viktigt att ha en bra pincett, jag använder mig av en från vitry. Dom finns i massor av roliga färger och kostar 100 kr på kicks. Om man har en dåligt pincett får man inte bort alla små hårstårn, och det är stor chans att man nyper i huden istället för att ta tag i stråna.


När man noppar ögonbrynen ska man utgå från lite olika saker, Ögon brynet ska gå fram till där närsvingen börjar, man kan kolla om det är lagom med t.ex. en penna. Ögonbrynet Ska inte gå för långt bakåt heller, du mäter från näsvingen, går till ögonvrån och där ska det sedn ta slut. Bilden nedan är ett jätte bra exempel på ett perfekt ögonbryn. Bågen ska ligga strax bakom mitten av ögat.

Om dina ögonbryn inte räcker till, är för korta eller så, kan du bara fylla i. Jag använder mig av make up stores ögonbryns färg. "tri brow color" och en sneställd pensel. Ser helt naturligt ut och går snabbt att fixa till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0