Gratinerad tortellini

Hej hopp ska nu lägga upp ett recept på min lunch som jag gjorde idag, den blev god och var super enkel.

Vi kallar min påhittade maträtt.... Gratinerad tortellini.

So here we go:
recept för två

Ett paket tortellini för två
En sharlotten lök
Rökt kalkon Så mycket du tycker det behövs
Tomatpasta sås med någon rolig smak (typ basilika, vitlök eller varför inte ricotta och basilika?)
Riven ost

Sätt på ugnen på 175 grader

Koka upp vatten och koka tortellinin

Undertiden hackar du löken och fräser den i stekpanna tilsammans med strimlor av kalkonen. I med tomatsåsen och värm på låg värme.

Blanda sedan tortellini och tomatsås blandningen och lägg i en ungssäker form, på med riven ost och in i ugnen i 10 min,klart, enkelt och gott



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0