When I'm speaking its the voice of someone else

Ikväll har jag varit flitig och pluggat, känns skönt att ha det avklarat och bara lägga det bakom mig. Ska försöka bli bättre i skolan och inte komma efter i så mycket, för det blir faktiskt sjukt mycket lättare då!

Jag har också gjort en efterrätt till imorgon, var tvungen att testa så man vet om man kan bjuda gästerna på det. Jag har gjort Hallonpanacotta under skogsbärskaramell. Imorgon berättar jag hur det blev, ska nämligen stå i kylen ett dygn innan det är färdigt! Men luktade gott och allt gick som det skulle så antagligen blev det bra. Nu ska jag snart sova tror jag, puss!


Hallon pannacotta under skogsbärskaramell
Panna cotta:

2 st gelatinblad
5dl  vispgrädde
½dl  strösocker
62g  hallon


Skogsbärskaramell:

2 msk strösocker
lite mindre än 1 dl vatten
62g hallon
62g björnbär
½ vaniljstång


1. Pannacotta: Lägg gelatinbladen 5 min i kallt vatten. Vispa samman och koka upp grädde, socker och hallon i en kastrull. Passera genom en sil.
2. Lyft upp gelatinbladen och smält dem i den varma gräddblandningen. Låt svalna. Häll upp i vackra glas, täck med plastfolie och låt stelna 1 dygn i kylen.
3. Skogsbärskaramell: Blanda socker, vatten, hallon och björnbär in en kastrull. Dela vaniljstången på längden, skrapa ur fröna och lägg dem samt vaniljstången i kastrullen. Låt koka 5 min. Låt kallna och sila.

-Hit går bra att förbereda-

4. Fördela skogsbärskaramellen på panna cottan och servera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0