LCHF

Nu har jag klurat ett tag på hur jag ska komma i form.
Idag pratade jag med min kompis Steffa och kom fram till att LCHF är bra för mig, hon har testat den dieten ett tag och den fungerar utmärkt för henne.

LCHF står då alltså (för alla som inte redan vet det) för - Low Carb High Fat

Det betyder då i andra ord att jag kan käka kött, fisk, grönsaker, skaldjur, bacon, bearnaise, ägg mm i massor men ingen ketchup, senap, potatis, pasta, ja allt som innehåller kolhydrater eller socker helt enkelt.

Så hur ska jag klara det här? Stå emot sockerbegäret i några veckor tills det försvinner och träna!
Mitt mål är att gå ner 6 kilo. (herregud hur ska jag klara det?!) 

Framöver hade jag då tänk skriva hur det går för mig, vad det finns för bra recept och lite annat såklart.

Jag ska hålla er uppdaterade om hur det går för mig, ett halv kg per vecka är rimligt om man äter och tränar rätt! NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0